четвъртък, 26 април 2012 г.

8 трика да овладеете работния хаос



Стресирани от работния ден, вие се прибирате изнервени вкъщи, а на другия ден въртележката отново ви завърта в хаоса. Вижте няколко способа да подредите работния си ден така, че да редуцирате стреса и напрежението.

1.
Похвалете себе си за добре свършена работа
Повечето хора не оценяват колко добре вършат работата си. Така че, когато приключите някаква временна или дългосрочна цел, кажете си на глас, че сте свършили работата много добре. Ще получите прилив на увереност, която ще помогне да се чувствате по-добре на работното място.

2. Рецитирайте стихотворение
Четенето на стихотворение на глас по два пъти на ден може да спомогне за облекчаване на стреса. Ако не сте човек на поезията, опитайте със слушане на музика и пеене на глас. Ако не можете да се отпуснете в офиса, релаксирайте вкъщи или сред природата.

3. Помислете за живота извън работата
Можете да си поставите на бюрото снимки на членове от семейството или снимка от вълнуваща екскурзия. Когато се почувствате претоварени и стресирани, отделете 5 минути и се взирайте в снимките. Ще се върнете към някой приятен спомен и ще се почувствате добре. Сега вече сте готови да се върнете към работата.

4. Помислете за това, което ви тревожи
Ако игнорирате проблемите, подобно на Скарлет О’Хара, която оставя тревогите за бъдеще, това ще ви стресира и няма да разреши нещата. Усамотете се и се съсредоточете върху това, което ви притеснява. Вземете лист хартия, разделете го на три колони. Първата колона е за това, което ви притеснява, втората - защо ви притеснява и третата - най-лошото, което може да се случи. След като се изправите срещу най-лошото нещо, което може да се случи, ще осъзнаете колко малка е вероятността да се случи това. Ще се почувствате по-спокойни, а може да ви изникне някакво решение.


5. Управление на електронната поща
Тази форма на комуникация е основен източник на стрес. За да се справите с лавината от съобщения прочете следните съвети

- Прочетете всички имейли наведнъж, отговорете веднага, изтрийте ненужните и преместете в отделни папки специфичните писма
- Използвайте функцията за автоматично подписване на пощата
- Не изпращайте писмо, когато сте ядосани - напишете го някъде и когато се успокоите можете да го разгледате отново, а тогава да върнете отговор
- Ако се налага да изпращате твърде много писма, по-добре се обадете по телефона, за да изясните въпроса
- Не въвеждайте адреса преди текста, защото така се получават изнервящи грешки.

 6. Вижте нещата отстрани
Работата ви може да е много стресираща и проблемите в офиса да изглеждат големи, но всъщност може само да ви се струва така. Поставете на бюрото си или на компютъра си снимка на земята, която е направена от космоса, на звездна нощ или на океана. Всеки път, когато ги погледнете, повечето работни проблеми ще изглеждат малки на фона на безкрайната вселена.

7. Планиране на задачите
Когато имате свободно време, можете да планирате задачите, които има да се свършат. След като направите списъка, ще можете да прецените върху какво да се концентрирате. Няма да забравите да свършите някоя от задачите. А и със самото отмятане на задачите ще влезете в ритъм.

8. Общуване с колегите
Консултирайте се с колегите по конкретни проблеми от работата. Можете да използвате техните идеи и съвети, за да подобрите работата във фирмата и за сплотяване на колектива.



Няма коментари:

Публикуване на коментар