четвъртък, 19 април 2012 г.

6 трика, за да се разбирате с колегите



Можете да си избирате приятелите, но не можете да избирате колегите, с които ви се налага да работите. Не е задължително да сте приятели с хората, с които работите почти ежедневно, но е полезно да бъдете настроени приятелски, тъй като това влияе върху работата и настроението.

1. Започнете сутринта с жизнерадостно ‘Добро утро’

Ако се залавяте веднага за работа, когато пристигнете на работното място, без никаква комуникация с хората около вас, най- вероятно ще разберете, че колегите ви игнорират и се опитват да ви избегнат. Научете се да се усмихвате и поздравявате всеки, като пристигнете на работа. Ще се изненадате колко бързо с малко учтивост ще стоплите хладните взаимоотношения.   

2. Говорете с колегите извън работните теми
Разпитвайте колегите си за техните интереси - музика, филми, книги, хобита и спорт. Показването на интерес към тях ще ги накара да се почувстват по-удобно около вас. Това разбира се не значи да проявявате нездраво любопитство, а да проявите заинтересованост. Ако говорите само на тема работа, вашите взаимоотношения няма да се развият извън работната сфера, а отношението на колегите ви към вас ще остане строго професионално.

3. Не приемайте техните шеги насериозно
В приятелски настроена работна среда колегите се шегуват и закачат помежду си. Така че ако вие станете обект на такива шеги, не се ядосвайте и не ги приемайте лично. Разбира се, ако дразненето е лично и ви пречи да си вършите работата или ви кара да се чувствате неудобно, обърнете се към ръководителя ви или говорете с човека, който ви обижда, тъй като може би той не разбира как ви въздейства. 


4. Съветвайте се с колегите за тяхното мнение
Хората обичат да бъдат разпитвани за тяхното мнение, а това показва уважение. Това ще ги накара да изпитат симпатия към вас, а може съветът да се окаже полезен за работата ви. Не забравяйте да им благодарите за съветите, независимо дали има полза от тях или не.




5. Избягвайте клюките
Ако не искате да говорят зад гърба ви, не говорете вие зад гърба на колегите си. Поводи за клюкарстване на работното място има много, затова гледайте да ги избягвате. По този начин най-вероятно ще запазите доверието и уважението на колегите. Ако се опитат да ви забъркат в някоя сплетня, отговорете неутрално с ‘Наистина?’ и сменете темата възможно най-бързо.


6. Общуване с особени колеги
На всеки се е случвало да работи с колеги, които имат труден характер. Когато общувате с такива колеги, представете си, че вашите деца гледат и слушат. Тази техника ще ви помогне да запазите спокойствие и да се въздържите от обидни и непристойни коментари под въздействие на гнева.


Няма коментари:

Публикуване на коментар