четвъртък, 31 януари 2013 г.

4 чести проблеми с джобните на децата



Дори най-внимателно оформената система за определяне на джобните може да се окаже недостатъчно премислена. Могат да се създадат проблеми, когато да речем детето не смята, че получава достатъчна сума или нуждите му нарастват.

Детето не смята, че получава достатъчно пари
Детето ви постоянно се сърди, като твърди, че не получава достатъчно джобни.
Сумата на джобните трябва да се определя, като се има предвид някаква важна дейност за детето. Тя може да е да речем тренировка по баскетбол или уроци по чужд език. Ако детето дойде и ви заяви, че парите не са му достатъчни, попитайте го за какво не му стигат. Осигурявайте достатъчна сума, за да покрива разходите си, но е добре да следите как детето харчи парите и дали покрива основните си нужди, ако спестява, за какво ги похарчва. Ако смятате, че му давате достатъчно джобни, но то все е без пари, вероятно ги харчи за нещо странично.

Детето не може да разпределя парите си


Детето веднага изхарчва джобните си за сладкиши или за играчки, вместо да ги употребява за нуждите си, а след това стои без пари.
Често децата не искат да се отчитат пред родителите си, тъй като смятат, че джобните са си негови и възрастните нямат право да му се месят в харченето. Уверете се, че децата са наясно, че джобните не са заплата, а са средства, които възрастните отделят за конкретна нужда на децата си. Трябва да им изясните, че искате да ги научите как да разпределят пари, за да могат да са финансово грамотни, когато пораснат и имат собствени заплати. Добре е да изясните с детето как очаквате от него да похарчи джобните, които сте му дали, преди да отидете да пазарувате по магазините.

Детето отказва да харчи собствените си джобни


Детето иска да му се купи нещо, което иска отдавна, но вместо да вземе от спестяванията си, то иска вие да му го купите
Кажете на детето, че тази покупка не ви е нужна и затова не искате да отделяте от вашия бюджет. Научете го как да спестява за желаната вещ от джобните си, като така можете да му покажете как с отказ от ненужни покупки и с редуциране на средствата, които харчи, може да спести за някаква наистина желана вещ.

Непрекъснато купувате подаръци за децата си



Не само детето може да кривне от правия път що се отнася до финансовите теми. Вие може би нарушавате собствените си финансови правила, като давате на децата си пари, за да си купят нещо, което искат, макар да им давате достатъчно джобни, от които могат да спестяват. Не говорим за някаква полезна вещ, която им трябва за учене или за практична покупка за ежедневието, а за нещо непотребно.
Спрете да давате погрешна представа за това как децата могат да харчат джобните си, тъй като им показвате слабост с финансите. Ако искате детето ви да борави с пари грамотно, трябва да му покажете как трябва да харчи разумно в ежедневните покупки. Можете да купувате на децата глезотии от време на време, но не трябва да прекалявате, а когато им давате повече джобни, трябва да им направите забележка, че с това показвате уважение спрямо тях и им вярвате, че ще боравят с тях добре.


четвъртък, 24 януари 2013 г.

Как да повишите либидото си и да подобрите сексуалния си живот


Според проучвания правенето на секс повишава имунитета, облекчава стреса и дори защитава простата на мъжа. По време на акта се освобождават химични вещества, които подобряват настроението и облекчават физическата болка.


Повечето хора могат и трябва, ако имат възможност, да правят секс до дълбока старост. Ако сексуалният ви живот е в застой, пробвайте с някой от съветите ни.

1. Правете секс още тази вечер, тъй като редовното правене не секс помага да се поддържа сексуалният нагон като увеличава производството на тестостерон. Това е хормонът, който е отговорен за либидото и на мъжете, и на жените, макар да се намира в различни дози.

2. Научно е доказано, че пушенето може да доведе до запушване на кръвоносните съдове на пениса, по същия начин, както се запушват артериите на сърцето. Затова откажете цигарите и попитайте доктор за заместител на тютюневите съставки.

3. Прекарайте вечерта като планирате заедно еротична ваканция. Дори да не отидете на тази ваканция, потърсете снимки на желаната дестинация в интернет и си представете, че сте там. Фантазията ви ще бъде достатъчн
a за увеличаване на либидото.


4. Мъжете трябва да започнат да пият ежедневно гинко билоба, за да се стимулира притокът на кръв към мозъка и половите органи.

5. Отидете на кино с партньора си и седнете на задния ред, за да можете да се натискате като тинейджъри, като комбинацията от забрана и възможност да ви хванат може да е особено еротична.

6. Всеки път, когато сте около партньора си, протегнете ръка да го докоснете или да го целунете. Целта е да имате повече физически контакти помежду си през целия ден.

7. Отворете очи, докато се целувате и се вгледайте в очите на партньора си. Това действие изпраща невербално съобщение, което поражда усещане за доверие и честност, като подсилва интимността.

8. Представете си, че се срещате за първи път. Не забравяйте за пеперудите в корема и омекналите колена. Обадете се и излезте на среща. Облечете се специално като за първа среща. Ако искате да се чувствате по-секси, можете да си купите ново бельо.


9. Отидете на масаж, педикюр и козметик. Положете грижи за външния си вид. Изгорете излишните килограми с практикуването на няколко упражнения. Редовните тренировки ще активират притока на кръв към органите.

10. Използвайте времето, в което децата не са вкъщи и сте само двамата, за да се отдадете на правене на любов на нестандартни места, на които обикновено има опасност да ви хванат.

11. Прекарайте един час в интимност, като отделите време да галите партньора по всички части на тялото, но без да използвате ръце. Използвайте други части на тялото си вместо тях, за да подсилите удоволствието и на двама ви. В зависимост от желанието ви, галенето с ръце може да подейства еротично в романтична вечер или релаксиращо след напрегнат ден.

12. Купете си ново секси бельо. Дамите е добре да знаят, че усещането от мека коприна върху кожата може да помогне за активиране на нервните окончания по кожата.



13. Пресъздайте любовна сцена от филм, която ви носи силна възбуда. Направете компилация от любими на двамата песни. Пуснете я, когато партньорът ви се прибере от работа и се отдайте на страст веднага.



четвъртък, 17 януари 2013 г.

Пасивно пушене и рак на белите дробове



Напоследък се обръща много внимание на пасивното пушене и рака на белия дроб, който може да причини то. Тази опасност е особено сериозна за малки деца, които с години дишат цигарените отрови, които вредят особено бързо на детските тъкани. Това е основната причина за въвеждането на забраната за пушене на закрито на обществени места.


Какво е пасивно пушене?
Излагането на тютюнев дим като резултат от пушенето на друг човек е пасивно пушене. То се състои от два компонента. Единият е димът, който пушачът издишва, който е преработен  от белите дробове. Другият е димът от горящата цигара, който може да се диша от хора, които са в стаята. Някои хора смятат, че ако проветряват помещението, отровите не се вдишват, тъй като излизат навън, но това, че не помирисвате тези отрови не значи, че те не са там.



Статистически данни
Според тях пасивното пушене е отговорно за смъртта на приблизително 3000 души в Америка всяка година, а цифрите за целия свят са 21 000. Съвместен живот на непушач с активен пушач увеличава с една трета шанса за развитие на рак на белия дроб. Според доклад от 2006 г. дори кратковременното пасивно пушене може да нанесе щети на организма. Дори стаята или помещението да са оборудвани с най-добри вентилационни системи, системата не може да филтрира вредните вещества.


Опасни субстанции
В цигарения дим има повече от 50 вещества, които могат да причинят рак. Някои от тях са арсен бензол, никел и винилхлорид.

Как да се предпазим?
От казаното дотук е ясно, че няма място, където непушачите да са напълно защитени на закрито, ако пушат покрай тях. Ако имате партньор пушач трябва да се защитите в името на здравето. Избирайте заведения, в които не се пуши, дори да са на открито. В действителност за настоящия момент е много трудно да избягаш от пасивното пушене. За тези хора, които имат рак на белия дроб и се борят с това заболяване, излагането на цигарен дим е нож с две остриета. Цигареният дим като дразнител на белите дробове може да влоши наличните симптоми, но да предизвика болезнени емоции. Според проучвания излекуваните от рак на белите дробове изпитват значителен стрес, ако членове на тяхното семейство продължават да пушат, заради тяхната безопасност и заради пасивните вреди.


вторник, 8 януари 2013 г.

5 начина да стимулирате сетивата на бебето


Запитвали сте се дали бебета възприемат света наоколо като нас, дали техните сетива са развити, колкото нашите. Някои от техните сетива, като слух и докосване, са напълно развити при раждането, за разлика от други, на които има отнема време да се развият. Вие можете да стимулирате сетивата на бебето си, за да спомогнете за по-бързото развитие на сетивността.

Зрение

Новородените виждат контрастните цветове, като черно и бяло, много по-лесно от другите разцветки. То вижда обекти на разстояние от 10 до 30 см ясно - това е долу горе колкото разстоянието до лицето ви по време на кърмене. Бебетата не могат да фокусират предмети добре - както надалече, така и наблизо. След 6 седмици зрителните възможности на бебето се увеличават и то може да ви забележи на разстояние около 5- 6 метра. Неговите очни мускули стават по-силни и съвсем скоро то ще може да следи онази посока, в която премествате пръстите си. След 4 месеца то започва да вижда по-неконтрастни цветове. А когато стане на възраст след 8 месеца, бебето ще бъде в състояние да използва своите възприятия, за да изследва света наоколо.
Можете да декорирате детската стая в ярки цветове със силен контраст между тях, за да стимулирате зрението на малкото бебе. Променяйте позицията на люлката и го хранете от двете страни, за да има възможност да огледа цялата стая.

Слух

Слухът на бебетата започва да се развива още докато са в утробата, така че то може да разпознава гласа ви веднага след раждането. Те са чувствителни на промени на звука като удряне на вратата, но същевременно, ако са заспали, вероятно няма да реагират дори на силни шумове. Отначало бебетата лесно се разсейват от  страничния шум, но постепенно ще започнат да се съсредоточват върху речта и ще се опитат да я имитират с гукане и бърборене.
Говорете с детето, за да насърчите неговото езиково развитие. Разказвайте му някакви истории, пускайте нежна музика и употребявайте записи на природни звуци, за да стимулирате слуха на малкото бебе.

Допир

Докосването е едно от най-добре развитите сетива още от раждането. Като гушкате бебето, вие го карате да се чувства сигурно. Бебетата изследват света около себе си с докосване, като предпочитаното от тях средство е устата. Следете какво слага в нея заради неговата безопастност.
Контактът кожа до кожа е важен за бебетата, ето защо е хубаво да гушкате бебето по-често. Намазването с лосион след баня действа успокояващо и стимулира сетивата на бебето.

Мирис

Бебетата имат развито чувство за миризма още от раждането. Те изучават  ароматите още от първия ден и вероятно след седмица могат да различат миризмата на различните хора около тях. Те са особено чувствителни спрямо миризмата на майчиното мляко
Специалистите препоръчват да се използват едни и същи продукти редовно, тъй като бебето познава тяхната миризма. Не се препоръчва да използвате силни аромати, като парфюми, в месеците, докато кърмите, за да не дразните сетивата на бебето. Не много силно ароматизираните бебешки козметики могат да се употребяват за масаж, с който да стимулирате обонянието на малкото бебе.

Вкус

Новородените предпочитат сладките на вкус неща и чувстват неприязън спрямо всичко, което е кисело и горчиво. Това е напълно нормално, тъй като много отрови са именно такива, а ядливата храна често е сладка. Чак след около 4 месеца бебетата започват да харесват соленото и пикантното.
Според проучвания, разнообразното хранене на кърмещата майка и захранването с широка гама от вкусове спомага бебето да свикне с тях, а кърмата стимулира вкусовите рецептори на малкото бебе.

Ако се притеснявате, че нещо не е наред


Ако подозирате, че бебето има проблеми с някое от сетивата си, като зрение и слух, трябва да заведете бебето на педиатър. Загубата на слуха е най-често срещаният вроден проблем и неговото диагностициране по-рано е от жизненоважно значение, защото може да попречи на изучаването на езика. Лекарят трябва да провери дали всичко е наред със зрението на бебето, като трябва да го заведете за преглед не по-късно от 6-тия месец.


петък, 4 януари 2013 г.

6 лесни правила за кратка дрямка


Дрямката е неотменна част от ежедневието на много животни, а е не по-малко полезна за човека. Тя подобрява настроението, подсилва креативността, активизира функциите за запаметяване, както и много дейности.



1. Трябва да сте наясно, че усещането за сънливост в следобедните е съвсем нормално. Това се дължи на циклите на биологичния ни часовник. На всеки 24 часа обикновено има два периода на сънливост. Единият обикновено е в малките часове на нощта, от около 2 до 4 часа, а другият е около 10 часа по-късно, между 13 и 16 часа. Ако сте нощна птица, вероятно ще се почувствате сънливи по-късно, а ако сте ранна птица - обратното. Хората са физиологично програмирани да подремват.

2. Дрямката предоставя различни ползи, в зависимост от това колко време е продължила. Кратката дрямка дори само за 20 минути може да подобри вниманието, концентрацията и настроението. Ако тя продължи около 90 минути и спите дълбоко и непрекъснато през цялото време, ще минете през пълния 90-минутен цикъл на съня.

3. В зависимост колко време продължава дрямката ви, може да се събудите уморени или отпочинали. Това се дължи на различните фази на съня и в зависимост от това в коя фаза се събудим, тялото реагира различно. Препоръчва се да дремнете за не повече от 45 минути или не по-малко от 90 минути. В промеждутъкът можете да се събудите във фаза, в която тялото няма да е отпочинало достатъчно.


4. Намерете удобно място за дрямка, където можете да легнете, защото ще ви отнеме двойно повече време да заспите, ако сте в седнало положение. Не забравяйте да вземете одеяло, за да се завиете. Ако имате място в офиса, където можете да подремнете в обедната почивка, ще се почувствате с повече енергия.

5. Лаещи кучета или друг шум, който идва от улицата, може да ви попречи да заспите. Затова можете да си пуснете музика или телевизор, а ако имате в стаята малко фонтанче, можете да релаксирате на звука от вода.


6. Не отлагайте дрямката за по-късно. Ако ви се доспи малко преди часа ви за лягане, потърпете малко. Иначе няма да можете да заспите, когато си легнете през нощта. Не забравяйте, че сънливият ви прозорец е от началото на следобеда до средата му.